Content Marketing uitbesteden

Publiceer je regelmatig nieuwe content (bijvoorbeeld blogs of video's), maar levert het vrijwel niets op of kom je er steeds niet aan toe om nieuwe content te maken? Dan is het een goede keuze om content marketing uit te besteden.

Wat levert content marketing op?

Wat content marketing je precies gaat opleveren, is vooraf lastig te bepalen. Het succes hangt namelijk van vele factoren af.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan je voorbereiding om tot content te komen: hoe breng je de behoefte in kaart die je doelgroep online uit en hoe kun je hier met content op inhaken? Ook het werken met data is belangrijk: naar welke statistieken van jouw website moet je kijken en hoe analyseer je die?

Wat content marketing oplevert is dus moeilijk te zeggen, maar we kunnen je wel vertellen wat de voordelen van content marketing zijn:

1. Je trekt de aandacht van je doelgroep

Doordat je content op diverse kanalen publiceert (blogs, social media, YouTube etc.), val je op onder je doelgroep. Zeker wanneer je dat met enige regelmaat doet. Mensen gaan je op lange of korte termijn herkennen als ze om de zoveel tijd content van jou voorbij zien komen, waardoor je naamsbekendheid groeit.

2. Je bouwt autoriteit op

Wanneer je in de ogen van jouw doelgroep waardevolle content publiceert, bouw je na verloop van tijd autoriteit op. Mensen gaan je als een expert in jouw vakgebied zien. Het voordeel hiervan is dat je top of mind bent bij je doelgroep en dat ze hoogstwaarschijnlijk aan je zullen denken zodra ze jouw dienst of product nodig hebben.

Een ander bijkomend voordeel is dat autoriteit voor (digitale) mond-tot-mond reclame zorgt. Je content wordt gedeeld met andere mensen en dat zorgt voor een groter bereik.

3. Je website wordt beter vindbaar

Content marketing kan de vindbaarheid van je website flink verbeteren. Dit werkt als volgt:

  • Door content op zoekwoorden en zoekzinnen te optimaliseren wordt je website op steeds meer relevante zoekopdrachten vertoond
  • Hierdoor krijg je meer bezoekers naar je website
  • Deze bezoekers blijven langer op je website, omdat ze jouw content waardevol vinden
  • Bezoekers zullen je content bovendien op social media gaan delen
  • En op websites worden links naar jouw content geplaatst

Bovenstaand proces zorgt er dus voor dat je website door content marketing steeds meer onder de aandacht van je doelgroep komt.

4. Je bouwt een e-mailadressenbestand op (optioneel)

Wanneer je waardevolle content publiceert, geven mensen graag hun e-mailadres aan je om op de hoogte te blijven van nieuwe publicaties.

Content marketing kan dus ook bijdragen aan het opbouwen van een e-mailadressenbestand. Vervolgens kan je via nieuwsbrieven jouw doelgroep gericht benaderen met nieuwe content, waarbij je zo nu en dan ook je producten of diensten onder de aandacht brengt om omzet uit je e-mailadressen te genereren.

5. En klanten?

Content marketing is een langetermijninvestering die je ook klanten kan opleveren. Het grote voordeel van content marketing is dat je met één investering meerdere doelen kunt behalen: het verhogen van je naamsbekendheid, het vergroten van je autoriteit onder je doelgroep, de vindbaarheid van je website verbeteren en het opbouwen van een e-mailadressenbestand.

Deze zaken zorgen er op hun beurt voor dat je nieuwe klanten kunt krijgen. Een randvoorwaarde is hierbij dat je weet hoe je content marketing moet aanpakken. En dat is precies waar wij je bij kunnen helpen.

Waarom content marketing aan Result Internetmarketing uitbesteden?

  • We gaan doordacht te werk: we maken een grondige analyse van de behoeften die jouw doelgroep online uit en stellen een content marketing strategie op om op die behoefte in te kunnen spelen.
  • We hebben uitstekende kennis en praktijkervaring
  • Transparantie: je ontvangt maandelijks een document waarin je de voortgang kunt bekijken

Wil je weten hoe content marketing voor jouw bedrijf kan worden ingezet? Druk dan op de onderstaande knop en neem vrijblijvend contact met ons op.

Veelgestelde vragen over content marketing

Is content marketing ook voor kleine bedrijven geschikt?

Is content marketing ook voor b2b geschikt?

Wat kost content marketing?