Blogs laten schrijven

Bloggen is een van de meest effectieve manieren om in iedere fase van het koopproces onder de aandacht van je doelgroep te komen. Het maakt daarbij niet uit of je voor de zakelijke of de particuliere markt werkt.

Ga bij jezelf maar na: Wat doe je als je je gaat oriënteren op een dienst of product, of wanneer je simpelweg een vraagstuk hebt? Precies: je gaat online naar informatie zoeken.

Door te bloggen kun je de informatie waarnaar je doelgroep op zoek is aanbieden en kom je op die manier bij hen onder de aandacht. Daarom investeren bedrijven maar al te graag geld in het laten schrijven van blogs en artikelen.

De voordelen van zakelijk bloggen

Concreet levert zakelijk bloggen het volgende op:

  • Je website wordt beter vindbaar in Google en andere zoekmachines
  • Je autoriteit groeit doordat je relevante en waardevolle informatie deelt
  • Je kunt in iedere fase van het koopproces van je potentiële klant onder de aandacht komen

Bloggen wordt vaak verkeerd aangepakt (test het zelf)

Hoewel bloggen erg populair is en veel kan opleveren, wordt het vaak verkeerd aangepakt. Ik ga je dit nu ter plekke laten ervaren. Pak daarom even een pen en papier erbij (serieus).

Stel je voor, dat jij nu degene bent die voor jouw bedrijf gaat bloggen. Over welke onderwerpen ga je dat dan doen? Neem een minuut de tijd om deze onderwerpen op papier te zetten.

En, is het gelukt? Misschien vond je het lastig of ging het je prima af. Maar één ding heb je waarschijnlijk niet gedaan: onderzoeken wat je doelgroep graag zou willen weten en hoe ze de bijbehorende vragen formuleren.

Wanneer je onderzoekt met welke vragen jouw doelgroep rondloopt en dit in kaart brengt om vervolgens daarover te bloggen, kun je heel gericht relevante en waardevolle content publiceren.

Hierdoor kun je de vragen van je doelgroep beantwoorden, waardoor je autoriteit groeit en mensen sneller geneigd zijn om zaken met jou te doen. Ze voelen zich immers begrepen en geholpen.

Je hebt blogs gepubliceerd. En dan?

Het publiceren van blogs is de eerste stap, maar hoe ga je er vervolgens voor zorgen dat jouw content gaat opvallen tussen de Mount Everest aan blogs en artikelen van concurrenten?

Simpel: door de blogberichten die je hebt laten schrijven te promoten. Hierdoor verbetert de vindbaarheid van de berichten en kom je vaker onder de aandacht van jouw doelgroep.

Het promoten van blogartikelen wordt vaak vergeten.

Waarom blogs laten schrijven door Result Internetmarketing?

Blogs laten schrijven is niet moeilijk. Maar het creëren van de juiste blogs en die promoten zodat ze goed vindbaar worden tussen de blogs van concurrenten, is een heel ander verhaal.

Daarom pakken we het bij Result Internetmarketing anders aan dan bij de meeste van onze concurrenten, zodat we opvallen en de aandacht van onze doelgroep trekken (jij dus).

  • Onderzoek: als eerste stap brengen we in kaart op welke vragen jouw doelgroep een antwoord wilt hebben.
  • Strategie: aan de hand van de onderzoeksresultaten stellen we een strategie op over hoe we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en hoe we ze tot de gewenste acties kunnen aanzetten.
  • Promotie: dagelijks worden er veel blogs gepubliceerd. Hoe zorg je ervoor dat jouw blogartikelen vindbaar worden tussen die van de concurrenten? Daar gaan wij voor zorgen.
  • Meten en bijsturen: op basis van de resultaten die de blogstrategie oplevert zullen we (indien nodig) bijsturen. Doordat wij weten naar welke statistieken we moeten kijken en hoe we deze moeten analyseren, interpreteren en daaruit conclusies kunnen trekken zijn we in staat om het resultaat van de gepubliceerde blogs te verbeteren.

Benieuwd naar hoe we zakelijk bloggen voor jouw bedrijf kunnen inzetten of heb je een andere vraag? Klik dan op onderstaande knop. We staan graag voor je klaar.

Veelgestelde vragen over blogs laten schrijven

Wat kost bloggen?

Wat levert bloggen op?

Waarom moet ik beginnen met bloggen?