Content marketing uitbesteden

Publiceer je regelmatig content (bijvoorbeeld blogs of video's), maar levert het weinig op of ontbreekt het je aan tijd of kennis om content te maken? Dat is zonde. Dagelijks consumeren we met z’n allen enorm veel content, jouw doelgroep dus ook. Zit daar niks van jouw bedrijf tussen? Dan ben je niet zichtbaar voor je doelgroep en is de kans groot dat ze bij een concurrent terechtkomen. Wil je dat voorkomen? Besteed de content marketing dan uit.

Zo pakken we het aan

Hoewel content marketing een breed begrip is, dat zowel op offline als online betrekking heeft, focussen we ons bij Result Internetmarketing op online content marketing. Het uitgangspunt daarbij is dat we voor alle content die we maken eerst onderzoeken of de doelgroep er behoefte aan heeft. Daarmee verkleinen we de kans dat we veel tijd en energie in content steken dat weinig oplevert. Concreet is dit onze aanpak:

1.

We plannen een intakegesprek met je in om kennis te maken en een interview af te nemen. Op die manier leren we jou en je bedrijf kennen en krijgen we een goed beeld van de klanten en de klantvragen waarmee je in je dagelijks werk te maken hebt.

2.

De output van het intakegesprek vormt de basis voor het online marktonderzoek dat we uitvoeren. Met het onderzoek brengen we in kaart naar welke informatie je doelgroep online zoekt.

3.

De resultaten van het online onderzoek verwerken we in een content marketing plan, waarmee we inspelen op de informatiebehoefte die we in kaart hebben gebracht. In het plan werken we onder andere uit welke content we waar en wanneer gaan publiceren, hoe we het bereik van ieder stuk content zo groot mogelijk kunnen maken en wat de investering is. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

4.

Nadat je het content marketing plan hebt goedgekeurd, starten we met de uitvoering. Tijdens de projectduur hebben we een periodiek overleg om de voortgang te bespreken en indien nodig het plan bij te sturen.

Waarom content marketing aan Result Internetmarketing uitbesteden?

  • We publiceren alleen content waarvan we vooraf hebben onderzocht of je doelgroep er behoefte aan heeft.
  • Ieder stuk content dat we produceren, benutten we zo goed mogelijk zodat het bereik groter wordt. Als we bijvoorbeeld een blog schrijven, kijken we of we de tekst in kleine stukjes kunnen knippen om op social media te plaatsen en of we er daarnaast ook een vlog van kunnen maken.
  • We zijn transparant. Je ontvangt maandelijks een rapportage waarin je eenvoudig kunt aflezen wat content marketing je heeft opgeleverd.

Wil je weten hoe content marketing voor jouw bedrijf kan worden ingezet? Neem dan via de onderstaande knop contact met ons op.

Wat gaat content marketing je opleveren?

Dat is, ondanks onze doordachte werkwijze, vooraf niet te zeggen. Wat wel zeker is, is dat je van de volgende voordelen gaat profiteren:

Alle voordelen van content marketing

1. Aandacht van je doelgroep

Doordat we je content op diverse kanalen publiceren (blogs, social media, YouTube etc.), val je op onder je doelgroep. Zeker wanneer je dat met enige regelmaat doet. Mensen gaan je op lange of korte termijn herkennen als ze om de zoveel tijd content van jou voorbij zien komen, waardoor je naamsbekendheid groeit.

2. Je bouwt autoriteit op

Wanneer je de informatie geeft die jou doelgroep wilt hebben, bouw je na verloop van tijd autoriteit op. Mensen gaan je als een expert in jouw vakgebied zien. Het voordeel hiervan is dat je top of mind bent bij je doelgroep en dat ze hoogstwaarschijnlijk aan je zullen denken zodra ze jouw dienst of product nodig hebben.

Een ander bijkomend voordeel, is dat autoriteit voor (digitale) mond-tot-mond reclame zorgt. Je content wordt gedeeld met andere mensen en dat zorgt voor een groter bereik.

3. Je website wordt beter vindbaar

Content marketing kan de vindbaarheid van je website flink verbeteren. Dat werkt als volgt:

  • Door waardevolle content op zoekwoorden en zoekzinnen te optimaliseren wordt je website op steeds meer relevante zoekopdrachten vertoond
  • Hierdoor krijg je meer bezoekers naar je website
  • Deze bezoekers blijven langer op je website, omdat ze jouw content waardevol vinden
  • Bezoekers zullen je content bovendien op social media gaan delen
  • En op websites worden links naar jouw content geplaatst

Bovenstaand proces zorgt ervoor dat je website door content marketing steeds meer onder de aandacht van je doelgroep komt en meer links krijgt, waardoor de vindbaarheid verbetert.

4. Je bouwt een e-mailadressenbestand op (optioneel)

Wanneer je waardevolle content publiceert, geven mensen graag hun e-mailadres aan je om op de hoogte te blijven van nieuwe content. Denk aan een blog of aan een nieuwe video die je publiceert.

Content marketing kan daardoor bijdragen aan het opbouwen van een e-mailadressenbestand. Vervolgens kun je via nieuwsbrieven jouw doelgroep gericht benaderen met nieuwe content. Daarbij kun je zo nu en dan ook je producten of diensten onder de aandacht brengen, zodat je omzet uit je e-mailadressen kunt genereren.

5. En klanten?

Content marketing is een langetermijninvestering die je ook klanten kan opleveren. Het grote voordeel van content marketing, is dat je met één investering meerdere doelen kunt behalen: het verhogen van je naamsbekendheid, het vergroten van je autoriteit onder je doelgroep, de vindbaarheid van je website verbeteren en het opbouwen van een e-mailadressenbestand.

Deze zaken zorgen er op hun beurt voor dat je nieuwe klanten kunt krijgen. Een randvoorwaarde daarbij, is dat je weet hoe je content marketing moet aanpakken. En dat is precies waar wij je bij kunnen helpen.

Neem contact op

Wil je content marketing aan ons uitbesteden of heb je vragen en wil je vrijblijvend met ons sparren? Neem dan via de onderstaande knop contact met ons op.

Veelgestelde vragen over content marketing

Is content marketing ook voor kleine bedrijven geschikt?

Ook kleine bedrijven kunnen content marketing prima inzetten om hun doelstellingen te realiseren. Denk bijvoorbeeld aan een maandelijkse blog of berichten op social media waarmee je de interactie met je doelgroep aangaat.

Bij content marketing gaat het niet om het publiceren van zoveel mogelijk content, maar om het bereiken van je doelgroep met de juiste content en deze tot actie aan te zetten.

Die actie kan van alles zijn: een bericht delen op social media, een e-mailadres achterlaten (waarmee je in de toekomst wellicht omzet kunt genereren) en misschien wel het plaatsen van een order. Ook met een kleinschalige aanpak van content marketing kun je dergelijke acties realiseren.

Is content marketing ook voor b2b geschikt?

Ja, ook als je op de b2b markt actief bent is content belangrijk. Stel dat je boekhoudpakketten verkoopt. In dat geval kun je bijvoorbeeld content publiceren over de meeste gemaakte boekhoudfouten. In de content verwijs je ook naar jouw software die veelgemaakte fouten automatisch voorkomt.

Een ander voorbeeld: stel dat je bedrijfsovernames verzorgt. Dan kun je content publiceren in de vorm van een checklist waarin de belangrijkste punten staan die je bij een bedrijfsovername moet regelen. Met een dergelijke checklist laat je zien dat je kennis van zaken hebt en kun je jouw doelgroep attenderen op je dienstverlening waarmee je het lastige werk uit handen neemt.

Wat kost content marketing?

Afhankelijk van jouw doelstellingen kan de investering voor content marketing behoorlijk uiteenlopen. Wanneer je klein wilt beginnen en je bijvoorbeeld enkel maandelijks blogs wilt laten schrijven, dan kan dat vanaf ongeveer 100 euro per maand.

Wil je naast bloggen ook met social media en visual content marketing aan de slag? Dan wordt het een ander verhaal. Kortom, om een goed beeld van de investering te kunnen geven komen we graag met je in contact.

Content marketing uitbesteden aan Result Internetmarketing

Vrijblijvend van gedachten wisselen?

Op het gebied van online marketing is er enorm veel mogelijk, maar uiteindelijk gaat het erom wat het je oplevert. We spreken namelijk regelmatig ondernemers en managers die teleurgesteld zijn over de resultaten van hun online inspanningen. Vaak is de oorzaak daarvan dat er onvoldoende online marketing kennis in het bedrijf aanwezig is en er daardoor geen doordachte strategie is uitgewerkt.

Vraag jij je af hoe je de online marketing binnen jouw bedrijf kunt aanpakken of verbeteren en wil je daarover van gedachten wisselen? Neem dan contact met ons op.

Plan een afspraak in met Result Internetmarketing